Ta strona używa ciasteczek (cookies). Są one niezbędne do jej prawidłowego działania. Dowiedz się więcej Rozumiem
IMAS ONLINE BLOG
blog111109
9 listopada 2011

Dlaczego lubicie marki na Facebooku?

Po dłuższej nieobecności na blogu odkurzamy wirtualne pajęczyny i przychodzimy z ciekawymi wynikami badania. Przedstawiamy Wam wyniki raportu, który został przygotowany w oparciu o wrześniowe badanie Omnibus Online, w którym wzięło udział 510 panelistów IMAS OnLine. Zapytaliśmy Was o to, dlaczego klikacie „Lubię to” lub „Nie lubię” na portalu Facebook. Zobaczcie wyniki, a jak Was zainteresują – skomentujcie.

Na pierwszym wykresie widać, że jedna trzecia użytkowników Facebooka deklaruje, że nie jest fanem lub fanką żadnego fan page’a. Wśród pozostałych osób najwięcej jest takich, które „lubią” od 2 do 5 fan page’y (łącznie 41 proc. użytkowników Facebook’a). Co 9-ta osoba przyznaje, że „lubi” 11 lub więcej marek lub firm na tym portalu społecznościowymi.

Jak wynika z drugiego wykresu, główną przyczyną, dla której osoby przyłączyły się do fan page’a, jest chęć skorzystania z promocji lub zniżki dla fanów (44 proc.). Druga co do częstości wymieniana przyczyna, to… brak większego powodu. 40 proc. osób deklaruje, że kliknęła na „lubię” tak po prostu, bo zwyczajnie lubi tę markę lub firmę. Kolejnym z najczęściej wymienianych powodów jest chęć wyrażenia swojej opinii na temat produktu lub usługi oferowanej przez firmę (38 proc.).

Wyniki przedstawione na trzecim wykresie wskazują na dużą trwałość „przynależności”  do fan page’a marki lub firmy. Ponad połowa osób, które kiedykolwiek były fanami twierdzi, że nie przestała być fanem żadnej marki lub firmy. Jedna trzecia badanych „odłączyła” od profilu od 1 do 3 marek lub firm, a tylko 9 proc. – większą ich liczbę.

Najczęściej wymienianym przez niemal połowę (46 proc.) respondentów powodem „odłączenia” fan page’a od swego profilu jest brak dalszego zainteresowania marką lub firmą. Co trzeci pytany wskazał na spadek jakości oferowanych produktów. Kolejnym, co do częstości wymienianym powodem jest rozczarowanie zakupionym produktem lub usługą tej firmy.

Dziękujemy za uwagę! Acha, gdyby ktoś z Was chciał sięgnąć po „oficjalny” raport, to jest zamieszczony w serwisie OmnibusOnline.pl. Pozdrawiamy!

 

Komentowanie zamknięte